Gisborne e.o.

18 januari 2020 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

De BBQ hebben we achter de rug. Het was gezellig om het hele gezin met aanhang en kleinkinderen te ontmoeten. Ze zijn goed gesetteld en er is een goede band met elkaar. Nina is begeleidster in een instelling/school met gehandicapte kinderen en Jo (Josine) rond in november de opleiding voor verpleegkundige af. Zelfstandige meiden die,  nu de kinderen iets groter zijn, graag volwaardig in het arbeidsproces meedraaien.
Nina's man is aannemer (Robert, met het rode haar) en bouwt met zijn eigen éénmans bedrijf huizen op diverse locaties in de regio. In z'n vrije tijd vist hij o.a. op tonijn (soms anderhalve meter lang).
Matt, de man van Jo, is voorman-mecanicien bij een groot transportbedrijf dat dagelijks tonnen en tonnen boomstammen vervoert. Hij jaagt in zijn vrije tijd op o.a. herten. Dus geen gebrek aan lekker vlees bij de bbq.

Vandaag begon de dag met eerst een belletje (videotelefoon) naar Rotterdam om Henry weer eens te zien. Een boel vrolijkheid en druk in de weer met zijn brandweerauto en hijskraan!
Verder was het een natte en grauwe ochtend en hebben we lekker rustig aan gedaan.

Sowieso is het een relaxte vakantie. Er is genoeg ruimte om uit te slapen, te lezen, te kokkerellen, een wandelingetje te maken, de was te doen of gewoon te niksen.
Meestal zijn we 3 nachten op dezelfde locatie en dat bevalt prima.
We zijn nu ook weer met z'n tweetjes. Wendy en René zijn weer aan het werk in de Morere hotsprings. We zien ze nog één keer en dat is in Ackland voor ons vertrek naar Nederland.

's middags zijn we naar Anaura Bay en Tolaga Bay geweest. Zie de foto's. Bij Tolaga waren we al eens eerder geweest. Een heel lange pier, 600 meter, waarop het heel druk is bij mooi weer en mensen er van af springen. Nu niet; er waren twee mensen op de pier......

1. Roos:
    18 januari 2020
    Wat n mooie wereld daar met alle bloemen en groen!
  2. Carien de Jong:
    27 januari 2020
    Hoi Carien en Joost sorry dat we even niet hebben gereageerd, na onze skivakantie weer aan het werk en daarnaast flink aan het schilderen in ons huis/ hardlopen etc. Zojuist alles op mijn gemak gelezen en de mooie foto's bekeken. Heerlijk dat jullie er samen zo van genieten en leuk dat je daar ook bekende mensen ontmoet! De pier kan ik me niet heugen tijdens onze rondreis N.Z. Groetjes en ook van Ed