Van Gisborne naar Matata

22 januari 2020 - Matata, Nieuw-Zeeland

Op zondag vertrokken uit G. Via de State Highway 2 naar Matata,via de Waioeka gorge (kloof). Bij een naam als State Highway 2 denk je al vlug dat het om de A2 gaat (in Nederland) maar dat ligt wat anders. Het hele stuk dat we reden was twee baans en door een bergachtig gebied dus erg snel ging het ook niet. Maar inclusief een koffiestop in Opotiki waren we toch nog mooi op tijd op de bestemming. Onderweg nog even gestopt bij een heel mooi strand waar Nico Han en Peter 10 jaar terug nog even het water in gingen.
Murphy's Holiday Camp onze eind bestemming. Waren we al eerder geweest, een zeker zeventicherjaren sfeertje, maar wel aan zee en met een spoorbaan in onze achtertuin waar af en toe heel grote treinen met duizenden boomstammen overheen komen.

En met wat sandflies, dus een beetje jeukerig helaas.
Op maandag een stranddag. Alleen even weg geweest om een parasol en wat eten te halen.
Tot op heden overal airco, maar nooit echt nodig gehad.
Nu wel, maar in ons hunkerbunkertje op de camping helaas geen airco.
O, ja, zouden we nog vergeten. We zitten dus in de buurt van White Island. Je weet wel, van die vulkaanuitbarsting paar maanden terug. Hij is nog steeds actief. Dus nee, geen excursie daar naartoe. Wel een foto.

1. Marjolein Scheltinga:
    22 januari 2020
    Lees net het verhaal terwijl ik mt Carien zit te appen
  2. Joost:
    22 januari 2020
    We lopen iets achter. Geen wifi op de camping en slecht internet.
    We zitten inmiddels in Thames. Net gezwommen in "ons" zwembadje en zodadelijk lekker uiteten. Wat een leven hè..!
    C.
  3. Roos:
    22 januari 2020
    Zitten jullie in n caravan??
    Het weer lijkt prachtig daar. Geniet ze nog maar even voordat je naar Nederland komt😎
  4. Joost:
    22 januari 2020
    3 nachten, lekker knus, maar dat was ook wel genoeg.
    Erg warm en nogal wat muggen..zucht.
  5. Carien de Jong:
    27 januari 2020
    Hoi Carien en Joost, go wat leuk, eens heel wat anders een verblijf in een caravan....tja je moet alles eens meegemaakt hebben, toch? Zolang je nog niet meedoet in het programma; 'We zijn er bijna"..........
    Voor jullie de laatste dagen , dus geniet er nog lekker van!
    Wij wensen jullie alvast een goede en veilige terugreis en zien jullie graag weer in ons eigen landje! Kunnen we lekker na kletsen en foto's bekijken van jullie mooie rondreis!