Kea op bezoek

30 december 2019 - Westport, Nieuw-Zeeland

De strandwandeling leverde weinig anders op dan een paar heel mooie witte steentjes, haast transparant en een mosselschelp die laat zien dat de mosselen hier in NZ een stuk groter zijn dan onze Zeeuwse. Ik (Joost is er geen liefhebber van) ga ze in Auckland weer uitgebreid proeven in het Belgische eetcafé waar de jongens ons 5 jaar terug mee naar toe namen.

Verder laat de strandfoto wel zien hoe stil en ruig de westkust is. Je kunt er kilometers lopen zonder ook maar iemand tegen te komen.

Vanmiddag lekker buiten zitten lezen en vervolgens naar Hokitika, centrumplaats voor de jade, groene steen, waarvan allerlei mooie sieraden worden gemaakt. Vaak Maori-tekens. We waren nog in de winkel met atelier waar we 10 jaar terug met Han en de jongens rondliepen.

Terug bij onze container kregen we bezoek van enkele Kea's. Dat zijn grote groene papagaai-achtige vogels. Groen met aan de binnenkant van de vleugels een mooie rode kleur. Best apart. Ze zijn niet bepaald bang. Je kunt er heel dichtbij komen.

Morgen weer het binnenland in, naar St Arnaud. Daar gaan we oud en nieuw vieren. Daarvoor hebben we vanmiddag al de nodige lekkere dingen ingeslagen. Ja, we lijden niks..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans Hermanussen:
    30 december 2019
    Veel plezier met oud op nieuw en de beste wensen voor het nieuwe jaar.
  2. Joost:
    31 december 2019
    Jullie ook!
  3. Anne:
    30 december 2019
    Hebben jullie de top2000 ook bij de hand? Is en blijft heerlijk. Goede jaarwisseling. Dit keer gaan jullie ons voor.
  4. Joost:
    31 december 2019
    Ja, net gevonden. Nog even niet aan te horen(nr 163) maar dat nu wel: Queen 😊.

Onze oudjaarsavond gaat beginnen. Net buiten lekgestoken door de muggen, dus nu lekker binnen 🎶🎤🔊