Heenreis en eerste dagen

16 december 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Het duurde even voor we internet onder controle hadden, maar nu is het zover!

Op 12december naar het station in Maarn gebracht door buurman Jan, een makkelijke overstap op station Driebergen en toen waren we even later op Schiphol.

Inchecken ging super snel (prioriteit als Premium Economy), bagage controle en paspoort wat minder snel, maar uiteindelijk nog voldoende tijd voor koffie en rondkijken in winkels. Op tijd bij de gate voor ook weer een snelle incheck en toen op tijd het vliegtuig in. De extra ruimte is de moeite waard. Joost kan gewoon zijn benen strekken. En de bediening (blijkt later) scheelt ook. Je bent na Business Class als eerste aan de beurt met smakelijk eten.

Enfin; na een tijdje vliegen waren we in Hong Kong. Direct naar het hotel (naast het vliegveld) voor een hazenslaapje. Helaas, we waren er om 7 uur, maar we mochten pas om 9 uur de kamer in dus maar even rond gehangen in de lobby dus. Om 13 uur daar weer weg (maar wel geslapen) en naar het volgende vliegtuig. Een iets grotere Airbus met een nog net iets duidelijkere eigen klasse. Maar niet erg veel verschil met het eerste vliegtuig.

En de reis duurde ook hier weer ruim 11 uur en toen waren we in Auckland. Daar weer wat douane werk en bagage naar een ander vliegtuig krijgen, toen even wachten, nog weer een vliegtuig in en toen waren we opeens in Queenstown. Daar de huurauto gehaald (Mitsubishi Outlander), naar een supermarkt en toen naar het huisje. ‘s avonds gekookt en gegeten en op tijd naar bed.

Zondag wat uitgeslapen, want het regende ook nog..... Daarna naar Queenstown. Eerst maar eens met de kabelbaan een berg op en bovenop gegeten. Dat restaurant zat op ruim 700 meter hoog, dus je kon geregeld door de wolken helemaal niets zien. En onder die weersomstandigheden dus ook geen bungy jumpers daar. Daarna in de stad wat rondgelopen, kerstkaarten gekocht en zo meer. En in de avond dus die kaarten verzendklaar gemaakt.

En vandaag; op tijd uit bed, want het zou mooi weer zijn en dat was het ook. Naar Glenorchy en vervolgens Paradise gereden. Echt de binnenlanden, maar wel mooi. En ook wat slipperig, dus een deukje in de auto. Een vijandige rots....... Maar dat is hoofdzakelijk verzekerd. Dus dat was het even. Vanavond inpakken en dan morgen een reisdag. U hoort het wel weer!

1. Eddepet:
    16 december 2019
    Het eerste deukje is altijd het ergste zeggen ze! Als het daarbij blijft, en daar gaan we wel vanuit, dan gaat het een mooie reis worden. Geniet ervan met volle teugen, jullie verdienen het.
  2. Carien de Jong:
    17 december 2019
    Prachtige foto's en mooi om jullie zo te kunnen volgen. Geniet er samen lekker van!